بازی های یونایتد را که می بینیم، همیشه سردرگم هستیم. مشخص نیست که می برند یا قرار است شکستی دیگر را تجربه کنند.

آن ها امروز نیز نشان دادند که در مقابل تیم های قدرتمند و در بازی های سرنوشت ساز، بابرنامه و زهردار عمل می کنند. اشتباهات فردی را که در نظر نگیریم، کارلتو را آچمز کرده بودند. خط دفاع نسبتا کم اشتباه بود و با حضور فرد و مک تامینی در خط افبک، در اکثر دقایق بازی فضاهای حمله را بسته بودند. برونو فرناندز دوباره برتری خود را به رخ رقبا کشید و رشفورد تکنیکش را به کار گرفت. البته مارسیال، طبق روند این فصلش پراشتباه و کم فروغ بود. تیم کارلتو اما، پس از شروع طوفانی‌اش در لیگ، دچار افت محسوسی شده است و از 4 بازی اخیرش، فقط 1 امتیاز گرفته است.

 

داوید دخیا، روز بی دردسری داشت. در این بازی هیچ سیوی نداشت ولی در صحنه گل نیز کمترین تقصیر متوجه او است. (نمره 6)

هری مگوایر، علی رغم سخنان رسانه‌ها، عملکرد چندان بدی در یونایتد نداشته است. تنها عملکرد فاجعه بارش در برابر تاتنهام رخ داد. با این که هنوز به فرم ایده آل خودش بازنگشته است، باز هم نقطه اتکایی برای تیم بوده است. او در این بازی، در 5 نبرد هوایی موفق بود که از این لحاظ، بهترین بازیکن تیمش بود. دقت پاس 88 درصدی و یک شوت نیز به ثبت رساند. هیچ گاه توپ را از دست نداد، هیچ خطایی نکرد و یک تکل موفق نیز داشت. (نمره 7)

 

ویکتور لیندلوف، بازیکنی که در فصل گذشته لیگ هیچ دریبلی نخورد و هواداران را امیدوار کرد، این فصل بسیار ضعیف ظاهر شده است. دقت پاس 84 درصدی و 1 پیروزی در نبرد هوایی، تنها آورده او در یک نمایش متوسط دیگر بود. اوله که در تابستان به دنبال تقویت این پست بود و شاید حالا مدیران تیم نیز برای این کار متقاعد شده باشند. (نمره 6)

 

شاید در چند بازی اخیر یونایتد، افت محسوس آرون ون بیساکا، کمتر از بقیه مشکلات تیم به چشم آمده باشد در حالیکه 41 درصد حملات اورتون از سمت او بوده اند، ولی تنها 2 تکل را به ثبت رساند. کارت زرد دریافتی و این حقیقت که تنها 22 درصد از حملات تیمش از جانب او بودند، باید کادر فنی را نگران کرده باشد، به خصوص که تنها دفاع راست دیگر خود را به میلان قرض دادند. (نمره 6.5)

 

لوک شاو، پس از خرید الکس تیس پیشرفت چشمگیری کرده است و در دو بازی اخیر، دو پاس گل را به ثبت رسانده است. البته طبق معمول دوباره مصدوم شد و حداقل 4 هفته را از دست داد. (نمره 7.5)

 

فرد که داشت تبدیل به بدترین خرید تاریخ منچستر می شد، در فصل اخیر نمایش خیلی خوبه داشته است. او در این بازی، 1 دریبل، 2 تکل موفق و دقت پاس 91 درصد را ثبت کرد. البته نکته منفی بازی او 4 بار از دست دادن توپ بود. (نمره 6.5)

 

اسکات مک تامینی، بازیکنی که بیشتر با تعصب و اشتیاقش شناخته می شود، حضور موثری در بازی داشت که در آمار او نمایانگر نیست. تنها 86 درصد دقت پاس است که در برگه آمار او به چشم می‌آید. تاثیری که او در دفاع دارد، فوق‌العاده است. (نمره 7)

 

برونو فرناندز، نیازی به تعریف ندارد. موثر در حمله، جنگنده در دفاع. بهترین خرید 10 سال اخیر منچستر، تنها در 21 بازی، به اندازه جسی لینگارد (133 بازی) پاس گل داده است. (نمره 9.1)

 

مارکوس رشفورد، تنها مهاجم خوب منچستر بود. در روزی که مارسیال (نمره 6) و ماتا (نمره 6)، فوق العاده بی روح و غیرموثر بازی کردند، تنها بازیکن موثر در خط حمله منچستر بود. نکته جالب در مورد مارسیال این است که با وجود بازی در پست مهاجم نوک در 3 بازی لیگ، هیچ شوت داخل چارچوبی را ثبت نکرده است.

 

تعویض های اوله کاملا موثر بودند. پوگبا (نمره 6)، توانست تیم را در آرام کردن بازی کمک کند. بازیکن فرانسوی که فصل خوبی را پشت سر نمی گذارد، جایگاهی بهتر از نیمکت ندارد و دوبازه زمزمه‌های جدایی او به گوش می آید. توانزبه (نمره 6.5)، توانست جایگزین خوبی برای شاو باشد. در دفاع خوب و در حمله فعال بود. کاوانی (نمره 7)، که احتمالا از بازی بعد فیکس باشد، در ده دقیقه حضورش در زمین، موثرتر از مارسیال بود. قاتل اروگوئه‌ای، اگر در ترکیب جابیفتد، غیرقابل مهار خواهد بود.

 

در هیت مپ بازی، به خوبی هماهنگی فرد، شاو، مک تامینی و بیساکا مشخص بود. آنها کاملا وسط زمین را پوشش داده بودند و باعث شدند که خط آتش تیم با خیال راحت به کار خود بپردازند. نکته منفی بازی این تیم، تعداد زیاد ضربه‌های آزادی بود که به حریف دادند. اگر خامس و سیگوردسون قدر موقعیت ها را می دانستند، نتیجه کاملا متفاوتی رقم می‌خورد. 

 

کارلتو که روی بازی در عمق بازیکنان منچستر حساب کرده بود، در این بازی بجای یری مینا، از میسون هولگیت استفاده کرده بود. البته محاسبات کارلتو کاملا اشتباه درآمد و هر دو گل برونو فرناندز روی ارسال ها به ثمر رسید.

جوردن پیکفورد، دروازه بان قابل اتکایی نیست و هنوز نمیدانم چگونه جلوتر از پوپ و هندرسون، دروازه بان اول انگلیس است. او در صحنه ای یک توپ سوخته را به موقعیت گل تبدیل کرد، البته برای حریف!(نمره 5)

مایکل کین و هولگیت روی زمین مستحکم بودند، ولی مشکل اینجا بود که در اکثر موقعیت ها، یونایتدی‌ها به ارسال‌های بلند روی آوردند و با وجود پیروزی در 6 نبرد هوایی، نتوانستد از باخت تیم جلوگیری کنند.. البته شاید اگر کسی دیگر در سطح کالورت لوین در مقابل آنها بازی میکرد، روز فاجعه‌باری برایشان رقم میخورد. (نمره هردو 6)

شیمس کولمن، بهترین بازیکن خط دفاعی اورتون بود. او در یک نبرد هوایی پیروز شد، 4 تکل موفق داشت و 80 درصد پاس هایش به مقصد رسیدند. او دو دریبل موفق نیز داشت. (نمره 6.5)

لوکاس دینیه، با وجود شوتی که به تیرک دروازه زد، موفقیت خاص دیگری در بازی نداشت. (نمره 6)

خریدهای موفق اورتون در خط هافبک، حتی در بدترین روزهای تیم نیز عملکرد خوبی را ارائه کردند.

آلان با 6 تکل موفق و 3 حطا، به خوبی توانست در بازی یونایتد اختلال ایجاد کند. دقت پاس 88 درصدی او نیز چشمگیر بود. (نمره 7)

دوکوره، 6 تکل موقق، 1 خطا و دقت 91 درصدی پاس را به ثبت رساند. او 3 شوت نیز زوانه دروازه دخیا کرد. (نمره 6.5)

گیلفی سیگوردسون، کاملا از بازی خارج بود و نتوانست حتی یک شلیک به سمت دروازه حریف داشته باشد. (نمره 6)

برنارد که در اوایل بازی در سطح لیونل مسی ظاهر شد، توانست با ضربه‌ای دیدنی، دخیا را تسلیم کند. او پس از آن نیز خیلی دفاع منچستر را آزار داد و روز سختی را برای مدافعین یونایتد رقم زد. البته با گذشت زمان و تسلط بیشتر یونایتد بر بازی، موقعیتی در اختیار او قرار نگرفت. (نمره 8)

کالورت لوین، مهاجم پرتجرک و چارچوب شناس انگلیسی، برخلاف همتای فرانسوی‌اش، خیلی موثر ظاهر شد. او پاس گل را داد و در 9 نبرد هوایی موفق بود که از این لحاظ با مجموع همه مدافعین حریف برابری می کند. بازی درخشان او، افت چشمگیر مارسیال را بیش از پیش عیان کرد. (نمره 7)

خامس رودریگز نیر که در ابتدای فصل فوق العاده ظاهر شد، پس از مصدومیت خود توفیق چندانی نداشته و موثر بازی نمی کند. او در این بازی نیز نتوانست هیچ شوتی را روانه دروازه حریف کند و فقط یک دریبل موفق داشت. (نمره 6)

 

28 درصد زمان بازی روی دروازه هر تیم و 44 درصد آن در میانه زمین جریان داشت. اورتون هفت شوت روانه دروازه دخیا کرد که فقط یکی از آنها از سمت چپ دروازه حریف زده شد. در طرف مقابل، یونایتدی ها 13 شوت زدند که 69 درصد آنها از وسط زمین نواخته شد. نکته جالب اینکه دو تیم هیچ شوتی را از سمت راست دروازه حریف ثبت نکردند.